Hoppa till innehåll
Bodenxt logotyp
  • Om oss
  • Nyheter
  • Flytta till Boden
  • H2 Green Steel
    • Om vår verksamhet
    • Händer på sajt
    • För företagare
    • Jobba hos oss
    • Boende i Boden
    • Möt oss
    • Frågor och svar
  • Kontakt
  • Svenska
    • English
Meny
  • Om oss
  • Nyheter
  • Flytta till Boden
  • H2 Green Steel
    • Om vår verksamhet
    • Händer på sajt
    • För företagare
    • Jobba hos oss
    • Boende i Boden
    • Möt oss
    • Frågor och svar
  • Kontakt
  • Svenska
    • English
Sök
Stäng
Bodenxt logotyp
hamburger menu
  • november 9, 2021

Öppnade Bodenkontor för närheten

Swedish Lapland väljer Boden Business Park

Swedish Lapland vill verka i miljöer med stark utvecklings- och samarbetskultur och valde därför att etablera sig på Boden Business Park.

Swedish Lapland Visitors Board företräder besöksnäringen i den nordligaste och arktiska delen av Sverige. Organisationens medarbetare främjar näringens hållbara utveckling i hela regionen och förvaltar och marknadsför platsvarumärket Swedish Lapland med utgångspunkt från varumärkeslöftet – Welcome to share our Arctic lifestyle.

Varför valde ni att etablera er på Boden Business Park?
– Vi vill verka i miljöer med stark utvecklings- och samarbetskultur där det är lätt att jobba med idédelning. Vår dynamiska kunskapsorganisation samverkar med både vår primära målgrupp besöksnäringen och lokala, regionala, nationella och internationella intressenter. Vi gör det för att öka förutsättningarna för näringens hållbara utveckling, sprida en breddad bild av våra attraktiva livsmiljöer och att öka reslusten till vår fantastiska region, säger Annika Fredriksson, vd.

Huvudkontoret finns i Luleå, men Swedish Lapland Visitors Board har skrivbordshubbar i Kiruna, Piteå och nu även i Boden.

– Det bidrar både till att vi kan göra ett bättre jobb och att våra medarbetare erbjuds en närmare arbetsplats för ökad flexibilitet med livspusslet. Dessutom minskar vi vår organisations klimatbelastning med minskade jobbresor.

Vad har ni på gång?
– Oj massor. Varje dag, dygnet runt jobbar vi med digital marknadsföring av besöksnäringsföretagens erbjudande kopplat till platsvarumärket Swedish Lapland. Vi för dialoger med press och influencers om redaktionella idéer som blir till artiklar och filmer ute i världen. Vi gör egna varumärkesfilmer som bygger på identitetsmarknadsföring, genomför företagsundersökningar inför planering av återstartsinsatser, driver affärsutvecklingsprocesser och genomför webinarer för näringen, kampanjsamverkar med Visit Sweden och tåg och flygoperatörer och mycket, mycket mer. Vi gnetar på och försöker se till att vi ligger i såväl nationell som internationell framkant.

Dela på sociala medier

Facebook
Twitter
LinkedIn
FöregåendeFöregåendeEtt 300 kvadratmeter smart växthus
NästaBoden och Luleå i gemensam uppvaktning till regeringen inför den gröna samhällsomställningenNästa

Du kanske även gillar

Ännu en spelutbildning till Boden Game Camp

Lär mer »
januari 16, 2023

Nu blir hans vision om omställningen verklighet

Lär mer »
januari 10, 2023
Karta över norra Sverige

Boden en knutpunkt för vätgasen i Norden

Lär mer »
december 12, 2022

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Bodenxt logotyp

Vi är norra Sveriges gröna hjärta med ett näringsliv som interagerar i ett unikt ekosystem som attraherar talanger från hela världen.

Youtube Twitter

Navigation

  • Hem
  • Om oss
  • Nyheter
  • Flytta till Boden
  • H2 Green Steel
  • Boden Business Park
  • Kontakt

Kontakta oss

+46 921 620 00
bodenxt@boden.se

Nyhetsbrev

©BODENXT

INTEGRITETSPOLICY

Bodenxt logotyp
  • Om oss
  • Nyheter
  • Flytta till Boden
  • H2 Green Steel
    • Om vår verksamhet
    • Händer på sajt
    • För företagare
    • Jobba hos oss
    • Boende i Boden
    • Möt oss
    • Frågor och svar
  • Kontakt
  • Svenska
    • English
  • Svenska
  • English
Sök